Geen zwarte pieten op Haagse scholen

Door: Anoniem

Getwijfeld of ik dit wel moest posten. Maar doe het toch. Ik probeerde mezelf erbuiten te houden maar t raakt mij te diep. Ik ben mij bewust dat het onderstaande anders gelezen kan worden. Dus van te voren: ik ben niet tegen andere tradities, gezellig juist. Ik vind het gewoon oneerlijk voor mijn dochter en andere kinderen.

 

 

Geen zwarte pieten op haagse scholen.

Ik ben boos. Maar eigenlijk vooral verdrietig, intens verdrietig…
Ik vind het zo oneerlijk dat mijn dochtertje niet het sinterklaasfeest zal kennen zoals het bedoeld is.
Door een organisatie uit een land waar discriminatie nog dagelijks een megaprobleem is, doordat er een groepje mensen is die het verleden niet kunnen laten rusten.
Als er mensen tegen moskeeën zijn worden die vanwege vrijheid doorgebouwd, recht om hoofddoek op school te dragen ondanks dat sommige mensen zich daar vervelend bij voelen. mijn kinderen komen in aanraking met het feit dat een dier slachten een feestje is, daar voel ik mij weer niet prettig bij. Maar ik ben niet veroordelend of discriminerend en heb respect voor iedereen en elk geloof.
Ik geloof in gelijke rechten want daar vechten we in nederland voor …
Maar wat doet dit pijn… dat na alle acceptatie die we hebben… er zodra er een Nederlandse traditie in opspraak komt, het ons afgepakt wordt… terwijl alle andere tradities uit andere culturen streng worden beschermd… oneerlijk!

Het allerergst vind ik nog…
Ik durf mijn kinderen straks niet eens verkleed als een originele zwarte piet te laten lopen.. uit angst voor onze gestoorde maatschappij, want ook al wil ik een punt maken.. hoe gek het ook klinkt..
Hoe trots ik vroeger was om als zwarte piet verkleed over straat te huppelen en blijde kindergezichtjes te zien, hoe doodsbang ik nu ben dat mijn verkleede kinderen wat aangedaan word..
Omdat zwart blijkbaar niet geaccepteerd word..
Want die boodschap halen kinderen eruit: zwarte piet mag niet zwart zijn, dus zwart is niet goed? Is mijn zwarte buurmeisje dan ook niet goed?

VN.. wat is nou de bedoeling? Ik ben van mening dat op deze manier discriminatie juist gestimuleerd word!
Laat het verleden achter je! het is generaties geleden. De holocaust is hier nog vers.. maar bannen wij de duitse worst?

Regering: kom eens op voor het volk in plaats van te luisteren en te volgen als een mak schaap naar andere landen. Hoor je eigen volk!

Den Haag: multicultureel… op christelijke scholen word het offerfeest gevierd.. maar een nederlands feest zoals het traditie is.. moet maar wijken.. multicultureel, zolang het maar geen Nederlandse cultuur is..
Ga je schamen!

mijn kind is zich van geen kwaad bewust van alle (afschuwelijke) slavernij van vroeger. Ze is alleen maar blij met de vrolijke zwarte piet die haar met een brede glimlach een handje kruidnootjes geeft.
Het doet mij pijn dat die ervaring haar ontnomen word. Intens pijn.

Bron: Facebook

In de serie Zwarte Piet verschenen
Zwarte Piet, je herkent ’m niet (Argument Eén)
Zwarte Piet en a black man’s anger (Argument Twee)
Zwarte Piet en de minderheden (Argument Drie)

 

Geef een reactie

